True Blood

Jag vet inte om True Blood visas i Sverige än, läste något om att SVT2 skulle börja sända men vet inte när. Jag är helt hooked. Ser serien över nätet när den visas i USA, så nu har jag två avsnitt kvar på andra säsongen, sen är det bara att vänta. I början kändes den lite lam, men ju mer psykopater, sex och blod som kom in, desto roligare blev det. Själva sexet är förmodligen väldigt debatterat i USA, men jag gillar det. Det är ju så det funkar. Du är förbannad, du vill knulla, du är ledsen, du vill knulla, du är glad, du vill knulla. Någon gång i känslokedjan.
Min vän Jonas sa att det är lite som Buffy, och det är det väl, om man använder de gemensamma nämnarna småstad och vampyrer. Men sen vet jag inte. Jo, förstås. Bill är ju ungefär lika rolig som Buffys fyrkantiga killar. Precis som i Buffy ligger den verkliga underhållningen i den blonde vampyren. Spike, och Eric. Jag har aldrig sett poängen hos Alexander Skarsgård som sexsymbol, men nu när han spelar död och klär sig i svart börjar jag få en aning. Fast det säger kanske mer om mig än om honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0