Mitt emellan fredag och lördag

Jag har varit vaken i 2 timmar nu, för en gångs skull sovit bra, förmodligen för att jag bara drack vatten och fanta igår kväll på jobbet. Vanligtvis om jag blir seg brukar det bli någon tequila eller jäger, men vi sparar krafterna till ikväll istället. Jag och kollega J har fått ledigt, newbiesarna får ta över jobbandet.
Igår började jag dessutom allvarligt fundera på att börja spela skivor igen. Oscars session var så fruktansvärt tråkig och platt, helt utan innehåll. Ibland kan man som personal bli lite vrång på att behöva höra Friday I'm in Love för sjuttioelfte gången, men igår verkade det inte ens som att  gästerna uppskattade den hjärndöda hitkavalkaden. Typ.. the Bravery? En dj som inte uppdaterat skivväskan på fem år är per definition ingen bra dj. Åtminstone funkar det inte hos oss, eftersom tanken ju är att vi ska ha ny, spännande och fräsch musik i jämförelse med alla andra slamkrypare. Vill du ha klassiker kan du gå någon annanstans.

Anyhow. Ikväll, massa konserter på Copera. Inte så mycket som jag är intresserad av, möjligtvis kan Project: Komakino vara intressant, även om deras Joy Division-plagierande är mer än uppenbart (ta namnet till att börja med).
Nu: papiljotterande, innan Á hämtar mig:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0