Hej, jag tar fula närbilder på vattendroppar



Eller jag försökte åtminstone. Kommer nog aldrig att bli något vidare på foto, det är liksom inte min grej. Ángel får ta den sidan av verksamheten.

Hösten har kommit till Granada. Det märks också på att det börjar bli kallt att gå barfota inomhus, och strumpfota med för den delen. Snart åker vintertofflorna fram. Snart dags att åka och köpa paraffin till elementet också, annars blir det här min sista vinter. Det är aldrig någon som tror på en när man berättar om kombinationen Spanien + kallt, men det är sant. Granada ligger högt upp och det både blåser och regnar betänkligt under vintern. Snöar också, ibland. Inte för att det egentligen stör mig, det jobbiga är att komma hem och man aldrig blir varm! Husen är så dålig konstruerade att de 1) släpper in all kyla vintertid 2)kokar en levande under sommaren. Ibland frågar jag mig verkligen varför jag bor här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0