Los Creyentes & Guadalupe Plata (w/Arisca)

Om någon timme ska jag på Planta Bajas invigningskväll för höstprogrammet, så peppad! Spelar gör Guadalupe Plata, a.k.a. ett av landets bästa band (jag är fullt allvarlig här!). Så jävla fantastiska! Primitiv, översexuell rock'n'roll och becksvart blues. Pedro de Dios är dessutom en av de bästa gitarrister jag någonsin sett. Dessutom ska min bästa Aída, frontwoman för Arisca, sjunga ett par låtar. Kan inte bli dåligt.

Sedan är Los Creyentes, också de från Úbeda, huvudnumret. Har inte sett dem förut, men med tanke på att de delar gitarrist med Guadalupe har jag svårt att tänka mig att det kan bli dåligt.

ROCK'N'ROLL!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0