Relevansen av Blog Awards och annat skit

Den första frågan är givetvis; vem bryr sig egetligen om något som arrangeras av Veckorevyn? Men man har förstås knackat sig in på ett ganska smart område: VR bygger på teenybopperbloggers' hybris ytterligare och får en massa publicitet och ministrar som presenterar pris på köpet (och shit, jag reagerar ju också!). Omg!
Det är ju kul med flash och sånt, själv missar jag inte heller ett tillfälle att klä upp mig, men det som jag reagerat mest på när jag surfat runt är hur överjävligt tråkiga priser det verkar ha varit. Presentkort i fleratusenkronorsklassen på nagelvård? Kom igen. Tur att man inte har en blogg på de där nivåerna. För vad fan skulle jag göra med det där (sälja och köpa knark?)? Jag kan ju inte ens behålla nagellacket orepat i en dag.

Patrik Hamberg lade upp en spellista över en massa "bra" låtar 1999-2008 på dagensskiva. Initialt avfärdade jag att lyssna eftersom det 1) är beyond mitt eget deltagande 2)finns väldigt få saker som ger mig nostalgi eller speciellt stor lust att sätta mig och lyssna. Nu gjorde jag det ändå och det tog typ 10 låtar innan jag blev uttråkad. Fast en bra sak hittade jag - Kelis. Så nu lyssnar jag på Kaleidoscope istället. Också 10 år gammal, men jag gillar Kelis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0