Lite mer glamour

Eftersom jag jobbar i bar är det egentligen ingen större idé att måla naglarna. Efter en timme är det repat och flagat och fult. Nu fick jag dock en sådan lust på lila. När jag var i Sverige i somras gick jag bärsärk på H&M som vanligt, eftersom det i Granada finns tre stilvarianter att välja på: "klassisk flickvän" (kan även vara mamma, dvs, kavajer, kostymbyxor, spetsiga skor, blusar, hollywoodhår), "sjuttonårig poptjej" (kling och alla liknande märken, mycket rosetter, prickar och gulligull) samt "fjortonårig skaterbrud" (exakt vad det låter som). Inget där emellan. Förutom då typ Blanco som ibland kan ha något som inte är paljetterade minihotpants. Synd bara att deras storlekar är för dvärgar (över 38 finns inte, och storlekarna är i regel en mindre än svenska). Så det blir inte mycket shopping här inte. Anyhow, jag gick bärsärk på H&M och köpte nagellack i 3 olika nyanser av lila. Himla fina allihop. Tydligen ska orange vara (/ha varit?) den rådande nagellackstrenden för tillfället, men det funkar liksom inte med min personlighet.



Fast egentligen skiftar den ganska mycket, men det är svårt att få på bild.

håhå jaja. Titta på mig, jag bloggar om nagellack. I'M BAD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0