Lite trött på bloggsfären

Vad kul det skulle vara att hitta en riktigt "mitt i prick"-blogg. Lagom blandning text och bild. Inte bara dagens outfit, inte heller bara teoretiserande. Lite bildning och lite erfarenhet, men fortfarande kul. Förmodligen är allas vår Hanna Fridén närmast, åtminstone just nu. Problemet är kanske att jag inte vet vart jag ska leta. Folket på alla blogglistor är så mycket same ol, same ol. På senaste tiden har jag dock varit road av att läsa tonårsbloggar från Norrland (egentligen menar jag lite vad som helst som inte är bara "jag bor i sthlms innerstad och shit vad mkt märkeskläder jag har"), det är lite som att titta tillbaka på när man själv var yngre, utan att patronisera.

Nåja, det är väl på grund av just det här resonemanget alla startar egna bloggar, egentligen. Eller vill alla bli Kenza (som nog är min favorit av de "stora" unga bloggarna, mest sympatisk helt enkelt)?

Kanske är jag lite grinig för att min middag inte är klar än, och jag sitter och väntar med världens fetaste blodsockerfall. Idag hos Chez Martina; rödbetssoppa med ost och färska örter, samt nybakad bröd direkt från bageriet.  Apropå bröd ska jag nog försöka mig på att göra (små)bröd i Ángels miniugn nån dag, om han tillåter det. Själv har man ju ingen ugn.

Nu ska jag surfa planlöst lite till, mat om 10 minuter...!

Kommentarer
Postat av: samira

Har samma problem haha. Mitt nya knep är mycket simpelt och går till på följande vis:

Gå in på en bra blogg (Underbaraclara)

Leta upp det mest klockrena inlägget

Kika runt bland kommentarerna

Voilá!

För övrigt: hur länge har du bott i Spanien? Funderar nämligen på att bo där några månader nästa år.

2010-04-08 @ 01:17:31
URL: http://pepparkakssam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0