Alltså jag är så sjukt dålig

På det här med att blogga jämnt, liksom. Och det är ju en dödssynd. Nu är jag helt begravd i mitt examensarbete i marknadsföring och när jag inte håller på med det så vill jag mest bara läsa skvallersajter och lyssna på de virtuella högar av ny musik som jag har liggande. Häromdagen recenserade jag Don Darlings för dagensskiva, här. Finfin skiva och bland det bästa i sin genre som jag hört på ett tag. Blev sugen på att gräva ner mig i ett träsk, på ett bra sätt. Nu har jag skivor med bland annat Band of Skulls, Boxer Rebellion och Dum Dum Girls liggande, varav jag har på känn att den förstnämnda kommer att vara den mest intressanta. Den sista har jag lyssnat på ett halvt varv och det var bara rätt tråkigt nittiotalsskrammel.

Igår gick jag dock bananas alldeles för sent nattetid och beställde en packe vinyl från Phonica och Piccadilly, med Monarchy på både 7" och 12", Van She-album och lite till. En beställning från Pure Groove är också på väg, med Fool's Gold-album och sjuor, och ett par saker till som jag inte ens minns. Mitt i allt är det så överjäkla kul med musik igen. Det gäller kanske bara att rota, inte vet jag, men jag har blivit så himla peppad av att utbyta musik med J och Rafa, det betyder mycket att ha folk runt sig som förstår ens referenser, annars blir det gärna rätt tråkigt. Men nu är jag peppad! Så peppad att jag inte ens suckar av maktlöshet inför examensarbete! Det är en bra balans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0