DN=Expressen?

"Så svek SJ kunderna". Vad är det för rubrik? Kan jag i samma artikel läsa om nakenattacker och sommarväder? Kort sagt, det är ett tydligt exempel på kvällspressifieringen av ALL media. Läs allt om skandalen här! Konduktör vägrade stämpla biljetter, eftersom han var upptagen med en facebook-chat! Eller något. Jag har bara väldigt, väldigt svårt för det här väldigt enerverande sättet att rubriksätta.

Sen är väl själva texten heller inget mer än vad de flesta som väljer eller tvingas resa med SJ med mer eller mindre jämna mellanrum redan vet - det är ett jävla kaos. På vintern blir det kaos eftersom det snöar, och det var ingen beredd på. På sommaren blir det kaos eftersom rälsen blir sned av värmen, samtidigt som tågen helst inte har någon luftkonditionering och folk svimmar till höger och vänster. Lägg till lokfel, dörrar som inte stängs och femtioelva andra maskinfel så bäddar du för en massa fina förseningar. Men det gör inget, förseningen måste ju vara minst två timmar för att man ska tvingas ersätta resenärerna. Som i sin tur har betalat löjliga överpriser och naivt nog räknar med att tåget ska gå, och i tid dessutom.

Att SJ tvingats skära i underhåll och jaga vinster är heller inget nytt. Men om man använder skandalrubriker för att avisera det så kanske folk faktiskt läser det? Eller?

(Tåg är förmodligen det enda färdmedel som jag ALDRIG haft problem med här i Spanien. Dock så är det så sjukt dyrt att jag nästan aldrig har råd att åka).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0