Får se hur länge den lever

 

Á gav mig en bonsai häromdagen, en liten fikus för att vara exakt. Jag har klippt den lite, men om jag fattat det rätt så borde jag också plantera om den och förmodligen klippa av några rötter, så att de inte sticker upp ur krukan. Är dock lite rädd för att peta för mycket med det stackars plantskrället eftersom jag inte direkt har gröna fingrar. Och Á och jag hamnade förstås i luven på varandra direkt. Han påstår att man ska ansa trädet runt om, då originalidén är att den ska stå på en piedestal och kunna betraktas från alla håll. Jag har iofs bara googlat lite, men allt jag har läst pekar på att trädet bara ska ha ett "ansikte", dvs en sida som det ska beundras från. Á hetsade upp sig och började tjata om att vi skulle slå vad och att jag borde veta att han inte slår vad om han inte vet att han vinner, så jag låtsades som att han vann och lämnade ämnet. Ska leta lite mer dock.

(Och ja, det regnar! Igen!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0