Inga fler nunnor

Jag ska flytta om ett par veckor. Detta innebär, förutom att jag får tillgång till tvättmaskin och ugn samt blir av med terassen, att jag inte längre kommer att njuta av den katolska skolans musikaliska eskapader. Utöver Ave Maria utropade i megafon varje lunchrast blir det inga mer Disneyteman (intressant val, eller hur?) eller nationalisthymner. Det är nästan så att jag blir lite sentimental av att tänka på det. En annan återkommande tanke jag haft är att det verkar vara en så sjukt stor mängd barn per nunna. Och undervisar nunnorna på riktigt? Eller erbjuder de så att säga bara tak? Fast jag tror att de undervisar. Jag vet att munkarna gör det i broderskolan här i närheten.

Det känns dessutom lite ledsamt att beröva Iggy terassen. Iggy är min sköldpadda och min hittills enda födelsedagspresent i år. Men jag ska förhoppningsvis få tag i ett stort terrarium där hon kan bo istället. Ett fint stort terrarium med bonsaiträd och stuff. Annars får jag göra utflykter med henne så att hon får traska runt lite i naturen.

Just nu, inga nunnor i sikte (gården till höger).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0