Corpus

Dags för ännu en religiös långhelg. Har dock aldrig riktigt satt mig in i vad Corpus Christi egentligen går ut på. Inte så intresserad helt enkelt. I praktiken betyder det exakt samma sak som alla andra religiösa helger - fest. I det här fallet med feria, dvs tivoli och ett speciellt område med ändlösa rader casetas, tält, med mat och sprit. Vissa casetas är öppna för allmänheten, vissa är privata.
Aida, Sandra och jag var ut till ferian häromkvällen (den lugna kvällen då man faktiskt kan gå runt på området utan att få tuppjuck) och drack sött vin, åkte pariserhjul och åt friterad fisk. Typ så här:


















Suck, jag borde ta mig samman och fixa hur allt det här ser ut. Men det är ju så trååååååkigt....
Instead, los maños som trampade vårt vin:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0