80s

Spånar runt på åttiotalshår och make inför Silvias big 3-0. Nu är det i och för sig inte förrän om ett par veckor, men det är ju kul, så det är lätt att vara ute i god tid (jämför nedan). Hög som ett hus på hostmedicin är det ännu roligare. Har redan hittat den helt jäkla überperfekta klädseln (som skrek "KÖÖÖÖÖÖP MIIIIIIG" i second hand-affären), tänk ärmar som en discokula. En klänning och en dräktjacka. Vänner av diskretion och "rena linjer" kan avvika redan här. Så jäkla snyggt. Fast vid närmare eftertanke tror jag att jag avstår det värsta burret...

Nu är det här väl knappast något mardrömsexempel, men ändå. Med tanke på att jag var rätt liten på åttiotalet så vet jag inte ens hur man åstadkom den där halvstripiga manen - våffla? mousse? De råfula gelésnedluggarna kommer jag dock ihåg, de fanns kvar även under tidigt nittiotal, när undertecknad började skolan. Och Nivea istället för läppstift, komplett med någon turkos/aquafärgad ögonpenna....mmmmmmmmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0