Framtidsjäveln

Idag var jag och fikade på Bohemia med Malin, och samtidigt som jag hostade upp halva lungan så fick jag sedvanlig åldersångest och allmän noja. Efter det har jag köpt hostmedicin, på vilken jag nu är tokhög, och pluggat aktieteori och labbat lite.
Det här med att fastna på ett ställe. Jag har bott i Granada i fyra år nu, och otaliga är de gånger jag vräkt ur mig att jag fanimej MÅSTE flytta snart, att jag BLIR GALEN PÅ DEN HÄR HÅLAN. Men nä. Min etta har jag haft i 1,5 år och den är lika ful fortfarande (köket blir äntligen bytt i sommar! yesssss!!!). Jobbat på Sugar har jag gjort i 2, och hur mycket jag klagat på det ska vi inte ens ge oss in på. Men som sagt, nä. Händer inte mycket här inte. Nu har jag i och för sig ursäkten att jag faktiskt STUDEERAR, vilket berättigar min svampiga existens. Men det känns alltid som att man måste göra mer, mer, mer. Jag har så otroligt svårt att effektivisera min tid (läs:kliva ur sängen) att jag alltid ligger en aning bakom. Mer framförhållning än absolut nödvändigt är liksom inget som händer här.

Malin tänker flytta tillbaka till Sverige till sommaren, och jobba och plugga och greja. Det som jag också borde ha gjort när jag var 21. Nu är jag 25 och gör fortfarande same old skräääp. Med 30hp (för närvarande) mer, i och för sig. 2010 var liksom året då det skulle hända shit. Jag ser redan hur det glider mig ur händerna. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0