Jag väntar här bakom, tack

Något (eller ja, ännu en sak) som stör mig oerhört bland folk är när man står i en lång, jättelång eller inte så lång kö och en person någonstans i den främre halvan inte rör sig framåt. Till exempel i bankomatkön, man börjar bli lite irriterad över att det inte rör sig, spanar framåt och ser att det visst inte alls är så många före, men den som är näst på tur, eller tredje, står som fastfrusen i marken 10 meter från bankomaten (vilket innebär att man med råge respekterar den som håller på att ta ut pengar och förmodligen inte skulle kunna se dennes kod ens med kikare). Vad är vitsen med det? Själva idén med en kö är väl lite att den ska röra på sig också (såvida det inte är en bilkö på A-92 en söndagseftermiddag vi talar om)? Uppenbarligen hände det mig idag på posten, där jag skulle hämta ett paket med dyra underkläder. Ivrig som man var att lägga sina smutsiga tassar på detta heliga innehåll, så fann frustrationen inga gränser när jag började inse att jag stått still i närmare 15 minuter. Till att börja med svor jag över långsamma, struliga spanska tanter, men insåg snart att kön visst droppade på, även om i ett mycket stilla tempo. Dock så stod en tjej helt still strax före luckan, med ett mellanrum på 7-8 meter till framförvarande person. Eftersom jag inte var på humör för att börja munhuggas med bitchiga spanjacker (vilket jag numer utgår från är ett nationellt karaktärsdrag), så bet jag mig i tungan. MEN DET HÄNDE ALDRIG NÅGOT AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH KAN INTE FOLK UPPFÖRA SIG SOM FOLK AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0